V podstatě vám bude stačit pět jednoduchých kroků, které vám pomohou vyhodnotit vaše možnosti na trhu.
- Nasbírejte co nejvíce vstupních dat
Právě široké spektrum informací vám pomůže k tomu udělat si detailní přehled o tom, jak vaše webové stránky vylepšit. Díky nim získáte ty nejpřesnější výsledky, které vás přivedou k úspěchu. Jako zdroj vám poslouží vaši čtenáři, kteří vás hledají a odkazují dál. Pro návrh klíčových slov můžete použít různé systémy, jako je například Sklik nebo AdWords. Určitě si vytvářejte i své vlastní statistiky o návštěvnosti, které vám toho poví hodně o vašich klientech.
- Udělejte si selekci dat
Zbavte se nerelevantních dotazů, na které stejně neznáte odpověď. Anebo si je můžete odložit na pozdější dobu, kdy budete rozšiřovat váš sortiment. Určitě sjednoťte klíčová slova, která mají různé formy, ale přitom řeší stejný problém.
- Určete si schéma klasifikace
Na jednu věc se dívají různí lidé z různých úhlů pohledu. Nad tím byste se určitě měli také zamyslet. V informační architektuře se tomu většinou říká klasifikační schémata nebo fasety.Jak si vlastně takové dimenze určíte? To záleží čistě na vás. Chvilku to možná potrvá, než si je najdete.
Může sem například zapadnout:
- značka
- model
- princip
- účel použití
- kvalita
- nebo cena
Jestliže se vám podaří klasifikační schémata vymyslet správně, nebudou kolizní. To znamená, že jeden dotaz bude mít v jedné dimenzi jen jednu hodnotu. Vaši zákazníci tak najdou vždy to, co budou potřebovat.
- Klasifikace a analýza
Všechny dotazy si poctivě sepisujte a pak si je rozčleňte do praktické tabulky. Bude tak mít hned jasný přehled o tom, co je ještě třeba udělat. Jakmile máme hotová data, můžeme začít postupně s analýzou. Přitom záleží hodně na tom, jaké výstupy chcete následně použít. Dobrým měřítkem je přitom objem a zobrazení v praktickém grafu.
Celkově vám vaše bádání pomůže se správnou architekturou webu a tvorbou chytlavých článků. Naučíte se pracovat efektivněji, což vám přinese zisk.