Most metra na Kačerově také oslavil čtyřicítku

Most metra na Kačerově také oslavil čtyřicítku
Zatímco jízdu Nuselským mostem Pražané vnímali od samého počátku provozu metra a rádi vyhlížejí z dalších dlouhých mostů například na část Jihozápadního Města nebo vnímají denní světlo na Černém Mostě, most na Kačerově si při cestování většinou neuvědomují. Metro ho užívá v pravidelném provozu od roku 1974, ale sloužil už při zkušebním provozu. Ještě v březnu 1974 po něm soupravy nejezdily vlastní silou, ale musel je mezi depem a stanicí Kačerov přepravovat lokotraktor.

 

Most překonává terénní zářez, kterým vede železniční trať a vlečka do depa Kačerov se zkušební tratí. Nachází se 6,59 m nad tratí ČD a 5,79 m nad stoupající vlečkou. Má délku 34 m a šířku 24,3 m, včetně dvou lávek pro pěší širokých 2,5 m, které jsou po jeho stranách. Na mostě jsou čtyři koleje – dvě prostřední vedou do depa Kačerov a v letech 1974–1980 sloužily s příslušným výhybkovým rozvětvením k obracení vlaků. Proto je mezi nimi služební nástupiště. Krajní koleje pokračují do oblasti Jižního Města a byly do pravidelného provozu uvedeny až v roce 1980.

 

Původně byl most otevřený, s ocelovým přístřeškem nad služebním nástupištěm a od pěších lávek byly koleje odděleny drátěným plotem. V souvislosti se zahájením provozu s cestujícími do stanice Kosmonautů (Háje) byl celý most i navazující krátký povrchový úsek zastřešen a po stranách uzavřen, aby strojvedoucí nebyli v krátkém úseku mez portály tunelů oslňováni denním světlem. Cestující tady měli výhled jen krátkou dobu, a snad právě proto si dnes moc neuvědomují, že se tudy jede po mostě.

 

Všechna důležitá výročí DPP vztahující se k březnu 2014 se můžete dočíst v Historickém kaleidoskopu v DP kontaktu č. 3/2014. Kompletní archiv časopisu v PDF naleznete na adrese http://www.dpp.cz/dp-kontakt.